Veletrh Holiday World
10.02.2011 21:28S pompou oznamovaný jubilejní 20. ročník Středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World 2011 nám odborným návštěvníkům opětovně nepřinesl nic nového.
Zaměřil jsem se, jak jinak, než na prezentaci hotelových zařízení a úrovni hotelového marketingu.
Naprosto dychtivě jsem hledal nové formy prezentací, nové marketingové nápady a neuvěřitelně lákavé nabídky. Bohužel musím konstatovat, že jsem nic nenašel a pokud jsem něco přehlídnul, snad to objevím zítra.
Na veletrhu vystavuje několik hotelových zařízení v samostatných stáncích, další jsou prezentovány ve společných veletržních expozicích pod záštitou kraje, místního uskupení či zájmových sdružení.
A jaká je forma hotelového marketingu a prezentace?
Bohužel nic nového, všude jsou rozložené lépe či hůře provedené letáky a prospekty, které hlásají stále to stejné - fakta a cenu. Nikde jsem nenašel prezentaci zážitku, vyjímečnosti, unikátnosti a radosti. O fotografickém provedení se ani nezmiňuji, natož o akčnosti a autentičnosti.
Jsme v moderní době technických vymožeností, které jsou již finančně dostupné a nenáročné. Jsme v době sdílení fotek, videí a prezentací. Cestování je o zážitku, ubytování je o pohodlí, jak chcete tyto marketingové atributy vyjádřit zastaralými tištěnými prospekty?
Nikde jsem nenašel moderní formy hotelového marketingu v rámci využití sociálních sítí, interakce na webových stránkách, sdílení obsahu nebo prezentace hodnocení.
A co živé prezentace spojené s osobním šarmem, doprovodným programem a zájmem o zákazníka? Při mém putování okolo výstavních stánků jsem zaznamenal spíše nechuť ke konverzaci, neznalost nabízeného produktu a špatnou orientaci v souvislostech. Škoda, že když už nejsou vystavovatelé ochotni konverzace, mohou mít okolo sebe multimediální náhražku - a že jich není málo!
Celkový dojem z veletrhu Holiday World v Praze je z mého pohledu už jen špatnou tradicí, menším nadšením a spíše trápením - kam se řítí cestovní ruch?
Vůbec se nedivím, že nejfrekventovanější slovo na veletrhu je sleva, ale je to ta správná cesta?
———
Zpět