Internetová prezentace
Internetová prezentace a vedení internetového marketingu je v dnešní době, nejen pro hotelový sektor, významnou součástí marketingových plánů. V internetu platí několik zásad, které je dobré alespoň částečně dodržovat, resp. využívat :
- flexibilita zobrazování informací
- rychlost nasazení kampaně
- přímé zacílení
- oddělení brandové od prodejní kampaně
- rychlost vývoje softwarů a aplikací
Významný průzkum :
Mezinárodní společnost PhoCusWright, zabývající se výzkumy v oblasti cestovního ruchu, prováděla v roce 2008 průzkum, jak potenciální zákazníci vnímají zprostředkovatelské portály.
Významné zjištění :
Více než 65 % respondentů uvedlo, že preferují PŘÍMOU KOMUNIKACI S HOTELEM |
Webová prezentace :
- vlastní webové stránky
- na informačním portále
- na rezervačním portále
Musíme mít kvalitní webovou prezentaci? Přináší nám plánovaný zisk? Jsou náklady na provoz webu a správu kampaní adekvátní zisku z internetového prostředí? To jsou velmi časté otázky, které si vlastníci a provozovatelé webů neustále kladou.
Je nutné si uvědomit, že v současné době již internet převládá nad ostatními prezentačními kanály ať se nám to líbí nebo ne. Takže kdo chce uspět v hotelovém byznyse, měl by se internetu plně věnovat a prostřednictvím webové prezentace ukázat svoji nabídku a zaujmout návštěvníka k opakované návštěvě a ke koupi, v našem případě k rezervaci hotelového pobytu a následných služeb.
Internetové portály s porovnáním cen
V několika posledních letech se objevují portály, které porovnávají ceny největších internetových rezervačních systémů a nabízí nejlepší zveřejněné ceny. Nejedná se o rezervační portály, jejich prostřednictvím si klient vybere nejlepší nabízenou cenu a prostřednictvím vybraného rezervačního systému si může provést rezervaci na jím vybraném internetovém rezervačním systému. Je na škodu, že se velmi pomalu rezervační systémy zapojují do těchto nově vznikajících portálů.
![]() |
![]() |
![]() |
|||
HotelsCombined | HotelCalculator | HotelAccommodation Deals |
Internetové portály s klientským hodnocením
Jedny z nejoblíbenějších cestovatelských portálů jsou portály s klientským hodnocením. Mnoho rezervačních portálů přistoupilo k volnému vkládání klientských hodnocení, které u jednotlivých hotelů dosahují i několika tisíc hodnocení za posledních pár let. Interaktivita cestovatelů, možnost hodnocení a vlastního vyjádření je v pojetí moderních internetových technologií WEB 2.0 doslova fenoménem. Hodnocení se rozšiřují na volné vkládání a sdílení fotografií, videí a různých videosekvencí, popř. dokumentací nad mapovými podklady. Portály doslova bojují o přilákání každého hodnotícího klienta z mnoha důvodů, které ruku v ruce mimo základní cíl - vlastní hodnocení - sleduje i optimalizační internetové cíle.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
TripAdvisor | HolidayCheck | TravelPost | TRAVELZOO |