Vyhledávání dovolených na internetu

06.03.2012 20:07

Podle posledních analytických výzkumů (7/2011) vyplývá, že až 44 % českých cestovatelů vyhledává informace o dovolené a destinaci od tří týdnů až do tří měsíců před samotným uskutečněním rezervace. Internet byl prvním informačním zdrojem pro 70 % Čechů, kteří si v posledním roce koupili zájezd. Oproti tomu tradiční katalog uvedlo jako zdroj inspirace pouze 23 % respondentů.

Nejsilnějším online zdrojem jsou pro české cestovatele internetové vyhledávače, překvapivě malý význam mají sociální sítě. Internetové vyhledávače používá pro vyhledávání informací o turistických produktech 66 % uživatelů, 48 % uživatelů vypisuje přímo adresu webové stránky. Neustále roste i význam mobilních technologií v podobě chytrých telefonů a tabletů. Jako zdroj informací je využívá téměř pětina uživatelů.

Čeští turisté objednávají prostřednictvím internetu své dovolené :

  • 39 % pouze ubytování
  • 29 % dovolenkové balíčky
  •  7 % ubytování a dopravu
  •  5 % dopravu
  • 18 % bez rezervace

Z dokumentu dále vyplývá, že dovolenkové balíčky si online objednává 33 % respondentů a 63 % offline. 

Ubytování rezervuje 45 % respondentů online, z toho :

  • 26 % přímo na webových stránkách hotelů
  •  6 % prostřednictvím webových stránek tour operátorů
  •  5 % prostřednictvím webových stránek přepravců
  •  4 % prostřednictvím webových stránek rezervačních nebo hotelových informačních portálů
  •  4 % prostřednictvím online cestovních agentur

a 45 % offline, z toho :

  • 28 % telefonicky přímo na hotelu
  •  8 % osobní návštěvou cestovní agentury
  •  4 % telefonicky v cestovní agentuře
  •  4 % osobní návštěvou tour operátora
  •  2 % telefonicky s tour operátorem
     

Google zveřejnil, že za poslední rok nakoupili prostřednictvím internetu své dovolené :

  • 47 % Britů
  • 41 % Němců
  • 38 % Čechů
  • 33 % Poláků
  • 21 % Maďarů

Dále průzkum prokázal, že je stále ještě prostor pro zlepšení webové prezentace a souvisejících funkcí, ale také přizpůsobení marketingových aktivit a jejich načasování zákazníkům.

Jak se ale postaví dodavatelé služeb (koneční a zprostředkovatelé) k samotnému přizpůsobení, to je opravdu otázkou. Každopádně je nutné již nepřehlížet internet, nepodceňovat webovou prezentaci a už vůbec ne neaktuální informace, která jsou zveřejněná na mnoha webových prezentacích.

Na škodu je, že majitelé webových prezentací se téměř vůbec nezajímají o webový provoz, trendy vyhledávání a už už vůbec ne o novinky.

Některé z těchto témat byly probírány i na našich seminářích v únoru a březnu 2012.

Zpět