15 marketingových hotelových tipů pro rok 2015

Rychle se měnící virtuální prostředí klade nároky nejen na hotelový marketing, ale také na samotné uživatele. Stále sofistikovanější internetové nástroje, narůstající počet nejrůznějších virtuálních služeb, specifických vyhledávačů, srovnávačů a recenzních portálů je pro mnohé uživatele nad síly. Přidejme k tomu nejrůznější sociální sítě a uživatel se začíná ztrácet. A nakonec dovršení moderních vymožeností v podobě  desktopových nebo mobilních zařízení, kde se v mnohých případech stránky zobrazují odlišně nebo téměř vůbec. O nutnosti přizpůsobení webových stránek pro mobilní zobrazení ať už tzv. mobilním nebo responzivním designem není potřeba dlouho hovořit. Ono se nám to postupně ukáže samo již během chvíle, pokud nebude web tzv. "mobile-friendly" nebude se zkrátka zobrazovat ve vyhledávání.

Zní to jako sci-fi, ale doba už je taková a je nutno se současnému virtuálnímu světu přiblížit a využít alespoň základní nástroje a trendy, které budou v roce
2015 hrát prim.

Soubor 15 marketingových tipů pro hotelový byznys v mnohém pochopitelně koresponduje i s ostatními odvětvími, ale ne zdaleka se všemi. Musíme si
uvědomit, že pracujeme ve službách a tudíž i poskytované informace musí směřovat právě k nim.

Přehled tipů není seřazen podle důležitosti, je na každém, kdo si jak vybere a jak naváže na již podniknuté vlastní kroky ve světě hotelového virtuálního marketingu:

  1. Poznejte svého zákazníka a nabídněte mu službu dle jeho přání
  2. "Mobilní" již není trendem, ale nutností, to se týká jak připojení a zobrazení, tak využití mobilních služeb, rezervací, plateb apod.
  3. Neztrácejte zákazníky, a když už, pokuste se jej vrátit zpět do nákupního procesu
  4. Nárůst Meta Search vyhledávání
  5. Aktivujte mobilní platby
  6. Zvyšující se počet procházených kanálů před uskutečněním rezervace, důraz na aktuální informace a dostupnost
  7. Zadávání placeného obsahu na sociálních sítích
  8. Poskytování služeb na základě potřeb zákazníků - prozákaznický přístup
  9. Reagovat na nové pojetí SEO
  10. Plánovaně vynakládat finanční prostředky do digitálního marketingu
  11. Orientace na oblíbené audio-vizuální příspěvky ve všech dostupných médiích
  12. Tlak na zapojení zákazníků, podněcovat příběhy, emoce, zážitky a radost
  13. Zapojení proximity marketingu
  14. Orientace na silné generační ročníky
  15. Zvýšení konverzí na základě uplatnění revenue managementu

Pro vaší představu, pročtěte si marketingové tipy z let 2010, 2011,  2013  a 2014